|
|
Motor slaat slecht aan |
Brandstof pomp werkt niet doordat:
-
Zekering van het brandstofpomprelais is doorgebrand;
-
Onderbreking in de leiding naar het pomprelais of naar de brand stof pomp;
-
De steker van de brandstofpomp is niet goed gemonteerd of losgeschoten;
-
Pomprelais is defect;
-
Pomprelais ontvangt geen massa van de regeleenheid:
-
Hoofdrelais of kabel naar het hoofdrelais defect
Onderbroken leiding tussen de kabelboom en klem 50 van het startrelais.
Onderbroken leiding naar de onderdruksensor.
Onderbroken leiding naar de temperatuursensor 11.
Onderbroken leiding naar de thermo-schakelaar of thermo-tijdschakelaar. onderbroken of schakelaar defect.
Drukopbouw in de brandstof ringleiding te laag doordat:
-
Opbrengst brandstofpomp te laag;
-
Een drukleiding samengedrukt is;
-
De drukregelaar defect is.
|
Motor slaat koud slecht aan
|
Koudestart-verstuiver defect
Onderbroken leiding naar de koudestart-verstuiver.
Thermo- of thermo-tijdschakelaar defect of onderbroken leiding.
|
Motor slaat aan, maar slaat daarna direct weer af
|
Af en toe optredende, onderbroken leiding naar een sensor of een relais.
Leiding naar de impulsgevers los of onderbroken.
Onderdruksensor defect of losse steker
Extra-luchtschuif opent niet omdat:
-
De afschermplaat slecht gangbaar is;
-
De kabel voor het verwarmingselement onderbroken is;
-
De extra-luchtschurf inwendig defect is.
|
Motor heeft een onbevredigend warmdraaigedrag
|
Extra-Iucht schuif defect.
Stationair toerental niet correct afgesteld.
CO-percentage niet correct afgesteld.
Koudestart-verstuiver lekt.
Verstuiver lekt.
|
Stationair toerental is niet af te regelen, toerental te hoog
|
Lek in het stationair luchtsysteem
Gas klep komt niet in stationair stand omdat:
-
De gasklep zwaar draait;
-
De bedieningsstang of kabel zwaar beweegt.
Lekkage aan de zitting van de verstuiver
|
Motor 'zaagt' stationair of bij geringe belasting
|
Lekkage aan de zitting van de verstuiver.
Lekkage in het stationair systeem.
Gasklepschakelaar is ontregeld.
Verstuiver is verstopt.
Afstelling CO-percentage niet correct.
|
CO-percentage kan niet op 4,5 (vol.) worden afgesteld
|
Luchtfilter verstopt.
Lekkage in het luchtsysteem van de motor.
Druk regelaar te hoog afgesteld.
Onderdruk van de motor te laag.
|
Motor accelereert slecht, valt uit
|
Verrijking in de gasklepschakeiaar defect of onderbroken leiding
|
Motor slaat over tijdens liet rijden
|
Stekerverbinding van een sensor of van een verstuiver maakt geen goed contact.
Brandstofdruk te laag.
Verstuivers blijven voortdurend open staan.
Verstuivers verstopt Koudestart-verstuiver defect.
Centrale massakabel heeft een slechte verbinding.
Impulsgevers in de verdeler vervuild of een te grote overgangsweerstand.
|
Motor haalt zijn maximum vermogen niet
|
Brandstofdruk te laag.
Onderdruksensor defect.
Gasklep opent niet ver genoeg.
|
Te hoog brandstofverbruik
|
Lekkende verstuivers.
Brandstofdruk te hoog.
Temperatuurmeter 1 en / of 2 defect of een slechte verbinding of een onderbroken kabel.
Lekkage van de koudestart-verstuiver.
Gasklepschakelaar verkeerd afgesteld.
Vollastverrijking treedt te vroeg in werking.
|