D-jetronic storingen PDF Afdrukken E-mail
Geschreven door Eric Leijten   
vrijdag, 01 oktober 2010 16:44

Storing

Mogelijke oorzaak

Motor slaat slecht aan

Brandstof pomp werkt niet doordat:

  1. Zekering van het brandstofpomprelais is doorgebrand;
  2. Onderbreking in de leiding naar het pomprelais of naar de brand stof pomp;
  3. De steker van de brandstofpomp is niet goed gemonteerd of losgeschoten;
  4. Pomprelais is defect;
  5. Pomprelais ontvangt geen massa van de regeleenheid:
  6. Hoofdrelais of kabel naar het hoofdrelais defect

Onderbroken leiding tussen de kabelboom en klem 50 van het startrelais.

Onderbroken leiding naar de onderdruksensor.

Onderbroken leiding naar de temperatuursensor 11.

Onderbroken leiding naar de thermo-schakelaar of thermo-tijdschakelaar. onderbroken of schakelaar defect.

Drukopbouw in de brandstof ringleiding te laag doordat:

  1. Opbrengst brandstofpomp te laag;
  2. Een drukleiding samengedrukt is;
  3. De drukregelaar defect is.

Motor slaat koud slecht aan

Koudestart-verstuiver defect

Onderbroken leiding naar de koudestart-verstuiver.

Thermo- of thermo-tijdschakelaar defect of onderbroken leiding.

Motor slaat aan, maar slaat daarna direct weer af

Af en toe optredende, onderbroken leiding naar een sensor of een relais.

Leiding naar de impulsgevers los of onderbroken.

Onderdruksensor defect of losse steker

Extra-luchtschuif opent niet omdat:

  1. De afschermplaat slecht gangbaar is;
  2. De kabel voor het verwarmingselement onderbroken is;
  3. De extra-luchtschurf inwendig defect is.

Motor heeft een onbevredigend warmdraaigedrag

Extra-Iucht schuif defect.

Stationair toerental niet correct afgesteld.

CO-percentage niet correct afgesteld.

Koudestart-verstuiver lekt.

Verstuiver lekt.

Stationair toerental is niet af te regelen, toerental te hoog

Lek in het stationair luchtsysteem

Gas klep komt niet in stationair stand omdat:

  1. De gasklep zwaar draait;
  2. De bedieningsstang of kabel zwaar beweegt.

Lekkage aan de zitting van de verstuiver

Motor 'zaagt' stationair of bij geringe belasting

Lekkage aan de zitting van de verstuiver.

Lekkage in het stationair systeem.

Gasklepschakelaar is ontregeld.

Verstuiver is verstopt.

Afstelling CO-percentage niet correct.

CO-percentage kan niet op 4,5 (vol.) worden afgesteld

Luchtfilter verstopt.

Lekkage in het luchtsysteem van de motor.

Druk regelaar te hoog afgesteld.

Onderdruk van de motor te laag.

Motor accelereert slecht, valt uit

Verrijking in de gasklepschakeiaar defect of onderbroken leiding

Motor slaat over tijdens liet rijden

Stekerverbinding van een sensor of van een verstuiver maakt geen goed contact.

Brandstofdruk te laag.

Verstuivers blijven voortdurend open staan.

Verstuivers verstopt Koudestart-verstuiver defect.

Centrale massakabel heeft een slechte verbinding.

Impulsgevers in de verdeler vervuild of een te grote overgangsweerstand.

Motor haalt zijn maximum vermogen niet

Brandstofdruk te laag.

Onderdruksensor defect.

Gasklep opent niet ver genoeg.

Te hoog brandstofverbruik

Lekkende verstuivers.

Brandstofdruk te hoog.

Temperatuurmeter 1 en / of 2 defect of een slechte verbinding of een onderbroken kabel.

Lekkage van de koudestart-verstuiver.

Gasklepschakelaar verkeerd afgesteld.

Vollastverrijking treedt te vroeg in werking.


Laatst aangepast op dinsdag, 25 oktober 2011 21:05
 
Dutch English French German Italian Spanish
Home D-Jetronic Storing

Is deze informatie waardevol? Kan het beter? Suggesties?


Teken het gastenboek!

Welkom!

De inhoud van deze site is voor het laatst aangepast op woensdag 15 augustus 2018, 11:27.
We hebben 46 gasten online

Het resultaat

d

Free template 'Colorfall' by [ Anch ] Gorsk.net Studio. Please, don't remove this hidden copyleft!